Mys

Visst är det lite mys-stämning såhär dom första veckorna efter semestern?

Igår började det förvisso komma igång, men dom två första veckorna som jag jobbade var allmänt chilla.
Vi tassade runt och klagade på att vi hade så lite gäster, fast vi egentligen bara tyckte det var skönt. På morgnarna samlades vi typ fyra (av 21) tappra arbetare som var här, och drack en kopp kaffe i Greenhouse och pratade lite om väder och vind, varpå vi sen bröt upp med frasen "Äh, man kanske ska gå och jobba lite..." Fast man visste att man bara skulle läsa dagens City-krönika.

Det råder liksom fortfarande en allmänt sömnig stämning bland dom få människor som har kommit tillbaks, och man löser sudoku och surfar lite, sen vill någon ha en latte så jag pausar i mitt viktiga kontorsarbete och står till tjänst.

Men 080811 börjar allt så sakteliga återställas till det normala. Den vanliga livsrytmen börjar ticka igång, och Ericssons lokaler fylls återigen med kostymklädda kunder och kontorister. (Vadan min nya förkärlek för att skriva ord som börjar på samma bokstav? Det är ju asnördigt!)
Men samtidigt som jag svär över att mjölken är slut, så ler jag inombords.

För jag har en hemlighet.
Hemligheten börjar på S.
S som i Studera.
Eller Södertörns Högskola...

...Eller som i Soft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0