Skön snubbe...

Jag traskar upp till Visättra för att hämta ut ett paket på Visättra Video. (Varför de levereras dit har jag inte kommit underfund med.)

Killen i kassan tittar på mitt pass:

- Matilda, where´s that name ifrån? Arabiskt?
- Jag vet faktiskt inte... Hebreiskt kanske?
- Jag tror det är african! Alla människor kommer från Afrika från början! Did you know that?
- Jaa! Hon... Lucy hette hon, va?
- Yes. Matilda is a beautiful name! Jag har kompis också som heter Matilda...
- Tack!
Han tar fram mitt paket och ler så att alla de vita tänderna lyser i hans ebenholtsansikte:
- Ok, Matilda! My sister from Africa! Här får du. Have a nice evening!

Haha skön snubbe.. Första (och antagligen sista) gången jag kallas "sister from Africa"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0