Ledig dag

Vad underbart det är med lediga dagar när man knappt har några! Speciellt om man gör något vettigt i stället för att ligga och gråta och äta kakor.

Jag och Aiakos (mitt nya lilla dreamteam) gav oss ut på Gubbängsfältet. Jag kände mig lätt som kunde gå på skaren utan att sjunka igenom, och monstret var överlyckligt utan koppel.

Vi sprang och busade tills vintersolen gjort mig alldeles svettig, och Aiakos Den Outtröttlige faktiskt blivit lite lugn. Sen gick vi och köpte ben och kalvöron i svindyra djurbutiken i Hökarängen. Aiakos hoppade upp med framtassarna på disken, och fick leversnittar av killen i butiken som tittade bedjande på mig och sa:

- Kan jag få honom, snälla?

Sen gick vi hem och drack te och åt kalvöron.

Så spelade Bengt gitarr och jag grät inombords för att det var så fint, och för att jag känner mig så tom när jag tänker på varför jag har en klump i magen.
Då tittade jag på lägenheter i Barcelona och tänkte att om allt går åt helvete, så hoppas jag att det inte finns något tandlöst kamphundsförbud där, för då sticker "The dreamteam" till España och busar på stränder i stället för i snön!

Sen ringde telefonen, och då ville jag både skratta och gråta på samma gång, när jag hörde din röst. Jag berättade om vår promenad, och du skrattade din mörka, hjärtliga skratt, och jag tror att jag dog lite.

Efter det satt jag framför datorn i flera timmar och tänkte: "Jag borde göra något vettigt!"
Men då kom jag faktiskt på att jag behöver inte göra någonting alls idag, för jag ska jobba hela helgen och har pluggat hela veckan, och förtjänar att bara bara vara ledig!

Och faktiskt så kändes den där klumpen lite mindre just idag.




 
              Man blir trött av snöbus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0