Vårtecken



Ser ni vad det är?! Det är fucking snödroppar!

Och jag blir så trött på alla som klagar över hur låång vintern har varit. För en gångs skull har ju vintern varit just precis så lång som den ska vara i Sverige!

Men jag kan inte låta bli att känna: äntligen! när jag ser den här bilden.

För jag längtar så mycket efter grillad halloumi.
Jag längtar efter rosévin.
Och sol som inte bara visar sig i snabba lyckoglimtar.
Eller lätta steg i ballerinaskor.
Och att slippa torka Aiakos tassar torra från snömodd.
Jag längtar efter att känna mig sådär naivt glad och bekymmerslös som man bara kan göra när alla andra i hela världen är det samtidigt, och celsius mäter plus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0